Marktonderzoek Frankrijk Auto-onderdelen branche

Molco Car Parts heeft al geruime tijd een internationale aanwezigheid in landen als Duitsland, Zweden en België. Toch wilden ze hun horizon verbreden en ook op grotere schaal de Franse markt betreden. Aangezien Frankrijk bekend staat als een complexe markt voor auto-onderdelen, hebben wij op verzoek van Molco Car Parts grondig onderzoek uitgevoerd.

We hebben verschillende aspecten onderzocht, zoals de actuele regelgeving met betrekking tot milieu in Frankrijk, alsmede patenten op specifieke auto-onderdelen. Bovendien hebben we een concurrentieanalyse uitgevoerd, waarbij we de prijsstelling van auto-onderdelen hebben geanalyseerd om de positie van Molco Car Parts ten opzichte van potentiële concurrenten te bepalen.
Daarnaast hebben we een gedetailleerd plan van aanpak opgesteld, waarbij huidige Franse klanten ondervraagt werden voor feedback.

Na het voltooien van het onderzoek bleek het voor Molco Car Parts inderdaad interessant om de Franse markt op grotere schaal te betreden. Na goedkeuring van de onderzoeksresultaten hebben we een plan van aanpak opgesteld voor hun marketingstrategie en zijn we begonnen met de voorbereidingen voor deze nieuwe stap. Dit omvatte onder andere gesprekken met een nieuwe verzendpartner, waarmee vervolgens testzendingen naar verschillende locaties in Frankrijk zijn gestuurd ter kwaliteitscontrole.

Op dit moment is Molco Car Parts succesvol gelanceerd op de Franse markt op grotere schaal, en wensen we hen veel succes met deze nieuwe uitdaging!

0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
%